16 Eylül 2009 Çarşamba

CÜBBELİ, İMAM RABBANİ'NİN AÇIKLAMASINI YANLIŞ YORUMLAMAKTADIR.

Cübbeli Ahmet Hoca (12.09.2009, TV5)

....1430 oldu, 1500’ün başına kadar Mehdi’nin zuhuru kesin olarak olmayacak. Şu andan itibaren 70 sene boyunca Mehdi gelmeyecek kesin olarak. Ben imam Rabbani’nin kesin beyanına dayanarak söylüyorum. Hiçbir rivayet yoktur. İhtimal dahilinde bile yoktur.

Hangi yüzyılın başında çıkacağını bilemiyoruz. Yüzyılın ilk çeyreğinde çıkmadıysa çıkmaz.
Cübbeli’nin 1. İddiası:

Hz. Mehdi (a.s.)’nin sözde ‘bu yüzyılda kesin olarak çıkmayacağını’ iddia etmekte; bunun için de İmam Rabbani Hazretleri’nin Mektubat’taki bir sözünü, yanlış yorumlayarak delil göstermektedir.

Oysa ki İmam Rabbani Hazretleri’nin bu sözü şu şekildedir:

Halbuki bu doğuş, MEHDİ'NİN ZUHURU ZAMANINDA OLACAK ZUHUR DEĞİLDİR. Zira, ONUN ZUHURU, YÜZ BAŞLARINDA OLACAKTIR. ŞU ANDA DAHİ, YÜZ BAŞINI, ON SEKİZ SENE GEÇMİŞ VAZİYETTEDİR.

İmam Rabbani Hz. Mehdi (a.s.)’nin Hicri yüzyıl başında çıkacağını ifade etmiştir.

• Ancak kendi yaşadığı Hicri yüzyıl başından itibaren 18 yıl geçmiş olmasına rağmen, Hz. Mehdi (a.s.)’nin zuhur ettiğini gösteren ve ardı ardına gerçekleşmesi gereken alametlerin hiçbiri gerçekleşmemiştir.

• Rabbani Hazretleri, Hz. Mehdi (as)’nin çıkış alametlerinden hiçbirine kendi yüzyılında şahit olmamış ve bu sebeple de Hz. Mehdi (a.s.)’nin zuhuru gibi bir durumun kendi yaşadığı dönem için söz konusu olmadığını belirtmiştir.

• Ancak Cübbeli bu sözü yanlış yorumlayarak, bizim de Hicri 1430’da olduğumuzu yani yüzyıl başını 30 sene geçtiğini; dolayısıyla da İmam Rabbani’nin ifadesine göre Hz. Mehdi (a.s.)’nin artık çıkmasının güya imkansız olduğunu ifade etmektedir.

• Halbuki Hicri 1400’ün ilk gününden itibaren arka arkaya Peygamberimiz (sav)’in bildirdiği alametler gerçekleşmeye başlamıştır.

• Bu durum, Hz. Mehdi (a.s.)’nin Hicri 1400’de zuhur ettiğinin çok önemli bir ispatıdır.

Oysa Rabbani Hazretleri’nin, kendi yaşadığı Hicri yüzyılda, ‘Hz. Mehdi (a.s.)’nin zuhur alametleri’ olarak bildirilen başlangıç ve çıkış alametleri gerçekleşmemiştir. Rabbani Hazretleri bu durumu Mektubat adlı eserinde şöyle vurgulamıştır:



Onun (Hz. Mehdi (a.s.)’nin) zuhur mebdeleri (çıkışının başlangıcı) ve mukaddimeleri (çıkış alametleri) Resulullah Efendimiz'in irhasatına (Peygamberimiz (s.a.v.)’in peygamberliğinden önce meydana gelen hârikulâde ve peygamberliğine delil olan hâdiselere) benzer.



(Mektubat-ı Rabbani, 2/258)



Rabbani Hazretleri, Hz. Mehdi (as)’nin çıkış alametlerinden hiçbirine kendi yüzyılında şahit olmamış ve bu sebeple de Hz. Mehdi (a.s.)’nin zuhuru gibi bir durumun kendi yaşadığı dönem için söz konusu olmadığını belirtmiştir.

Cübbeli’nin 2. iddiası:

Cübbeli yine İmam Rabbani Hazretleri’nin bu sözüne dayanarak, ‘Hz. Mehdi (a.s.)’nin, yüzyıl başı itibariyle, zuhur eder etmez insanlar tarafından hemen tanınması gerektiğini’ iddia etmektedir.

• Oysa İmam Rabbani Hazretleri’nin, “ONUN ZUHURU YÜZ BAŞLARINDA OLACAKTIR” ifadesi, HZ MEHDİ (A.S.)’NİN ZUHUR ALAMETLERİNİN, YÜZYIL BAŞLARINDA TAHAKKUK ETMEYE BAŞLAYACAĞI ANLAMINI TAŞIMAKTADIR.

• Yoksa Rabbani Hazretleri, ‘yüzyıl başında hemen; Hz. Mehdi (a.s.) zuhur eder etmez, İslam ahlakı hakim olacak, Hz. Mehdi (a.s.) halk tarafından görülür görülmez hemen tanınacak’ anlamında birşey kesinlikle söylememiştir.

• İmam Rabbani Hazretleri, ‘Hz. Mehdi (a.s.) çıkmış olsaydı, keşif ve keramet sahibi veli bir insan olarak kendisinin de, geçen 18 yıl içerisinde gerçekleşen zuhur alametlerinin tahakkukundan Hz. Mehdi (a.s.)’yi imanın nuru ile hissedeceğine ve farkedeceğine’ işaret etmektedir.

• Oysa ki İmam Rabbani’nin döneminde yüzyıl başını on sekiz sene geçmiş olmasına rağmen, Hz. Mehdi (a.s.)’nin hiçbir çıkış alameti gerçekleşmemiş, dolayısıyla Hz. Mehdi (a.s.) de İmam Rabbani döneminde zuhur etmemiştir.